Alcanar.cat

Formulari de cerca

Inici Ajuntament Comunicació i premsa Notícies L'Ajuntament inicia actuacions de millora del camí del Fondo de Jan i Virol després de tenir el vistiplau de la Generalitat

L'Ajuntament inicia actuacions de millora del camí del Fondo de Jan i Virol després de tenir el vistiplau de la Generalitat

| Urbanisme

Demà l'Ajuntament d'Alcanar començarà les obres d'adequació als camins del Fondo de Jan i Virol després que la Generalitat de Catalunya li haja donat el permís per actuar en lligallos de la seua titularitat.

L’ajuntament ha encarregat el parxeig a una empresa amb maquinària i equips especialitzats amb l’objectiu de fer una actuació més perdurable amb aglomerat en calent. 

Cal remarcar que aquesta és una acció pal•liativa i no definitiva. La solució definitiva ha de passar per un asfaltat integral de tota la traça dels camins i  aquesta actuació és competència del titular de la via.

La manca de subministrament de materials i les pluges de les darreres setmanes també han retardat l'actuació, ja que l'empresa responsable dels treballs ha hagut d'aturar la producció de la planta d'asfalt i, finalment, aquesta setmana l'ha pogut tornar a posar en funcionament.

El camí de Virol i el Fondo de Jan són lligallos, camins ramaders per on tradicionalment ha discorregut el trànsit ramader. Els Lligallos estan protegits i regulats per la llei 3/1995, de 23 de març, de vies pecuàries. La llei estableix que són camins de domini públic de la Generalitat, per tant, només el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural pot fer-hi el manteniment i, per això mateix, els municipis tenen moltes dificultats per intervenir.

Després dels aiguats de l'octubre del 2018, els Serveis Tècnics de l'Ajuntament d'Alcanar van incloure el Fondo de Jan i Virol dins la llista de camins subvencionables per a la reparació després de la declaració de zona catastròfica. La Generalitat va denegar la subvenció d'aquests i altres lligallos (com els camins del Pou de la Verge, Carreró, Puig Gros, Antic Abocador o Codonyol) perquè no són de titularitat municipal. 

El següent pas del consistori fou demanar a la Generalitat que actués en aquests lligallos, però el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural no va actuar en els mesos posteriors. Finalment, l'Ajuntament va fer una petició per a poder actuar en aquests camins, ja que hi ha un risc clar per a la circulació i la seguretat ciutadana, i recentment ha rebut el vistiplau de la Generalitat.

L'Ajuntament demà iniciarà actuacions de millora del camí del Fondo de Jan i Virol després de tenir el vistiplau de la Generalitat. Paral•lelament, l’Ajuntament ha fet la petició de cessió del lligallo al departament corresponent per tal de poder fer actuacions sempre que siga necessari i, a la vegada, poder optar a subvencions supramunicipals  quan corresponga.