Alcanar.cat

Formulari de cerca

Inici Ajuntament Comunicació i premsa Notícies alcabàs!: Coneixem les botigues de Mercè Nolla i L'Hort de Choca

alcabàs!: Coneixem les botigues de Mercè Nolla i L'Hort de Choca

| Economia

Mercè Nolla

Mercè Nolla és una de les botigues en actiu amb més història d’Alcanar. Anys enrere ja la teníem al poble venent peces de roba per a tota la casa i avui encara soluciona les necessitats de tothom, sobretot de les dones, a l’hora de vestir-se.

El nom d’aquesta botiga pervé de la primera persona que en va obrir les portes, Mercè Nolla. La botiga, a pur de temps, va passar a ser coneguda com la botiga de la Mercedetes. Per tant, canviar el nom no era una opció i, actualment, al capdavant de la botiga hi ha Imma Fibla Nolla, filla de la Mercè Nolla.

En un principi, pareixia que seria la germana de l’Imma qui seguiria amb la botiga, ja que era qui més temps passava ajudant la mare. A més, l’Imma havia estudiat enginyeria industrial i tot apuntava que seguiria un camí diferent. Tot i això, ella també ajudava a la botiga i, a poc a poc, s’hi va anar involucrant més i més, alhora que anava descobrint, també, la seua passió per ajudar a vestir les persones i les cases. Així, contra tot pronòstic, l’Imma va acabar essent qui va donar continuïtat a la botiga Mercè Nolla.

Ara continua essent una de les botigues referents al municipi a l’hora de comprar cotilleria o complements per a la casa. Tot i els anys que fa que està en actiu, s’ha sabut adaptar a les noves tendències i necessitats de clientes i clients, de manera que hi podem trobar tota mena de peces de roba, com cortines, pijames, roba interior o camisetes de primeres marques. Això, el gran servei que ofereix l’equip de Mercè Nolla i l’amor de l’Imma cap a la seua faena han estat els ingredients que han fet que aquest establiment seguisca donant servei passats 40 anys de la seua obertura.

Per a l’Imma, que ha viscut l’evolució del comerç en les últimes dècades, el petit comerç viu un moment complicat. El seu paper és primordial en un municipi, tant per l’alegria que dona als carrers com per la seua labor d’assessorar-nos i servir-nos allò que necessitem. També és un motor econòmic, però, a causa de la nova tendència de comprar en línia o a grans superfícies, sembla que la ciutadania ha oblidat la seua importància. Imma Fibla considera que la gent hauria de fer un xicotet esforç i comprar tot el possible al comerç local abans de trobar-nos que Alcanar s’haja convertit en una ciutat dormitori.

L’Hort de Choca

Producció pròpia i productes de proximitat són les dues consignes que guien el model de negoci de L’Hort de Choca. La família que dirigeix aquesta verduleria són pagesos i intenten produir ells mateixos tot allò que venen, excepte quan no és possible: llavors cerquen productors de proximitat.

Entre els productes que podem trobar a la seua botiga, conreats per ells mateixos, en Roger destaca, sobretot, les tomaques, que, a diferència de les que podem trobar en supermercats, s’han deixat madurar a la tomaquera i han agafat així tot el sabor característic de la tomaca. També es pot fer una especial menció dels cogombres, els primentons, les pataques i moltes altres hortalisses d’una gran qualitat.

L’Hort de Choca és obert des de l’any 2020, però la seua història ve de molt abans, quan els iaios de Roger, fill dels actuals propietaris, anaven a vendre als mercats de Tarragona i Bonavista els productes que ells mateixos produïen. Ara com ara, encara tenen presència en alguns mercats i, fins al maig de 2020, en plena etapa de confinament, era la seua única activitat com a empresa de venda de fruita i verdura.

En aquell moment els mercats es van tancar per la pandèmia, coincidint amb el començament de l’enlairament econòmic de L’Hort de Choca. Davant la situació d’incertesa que generava la covid-19, van decidir dirigir el negoci cap a una altra direcció i van començar a fer lliurament a domicili dels seus productes als clients més pròxims i al veïnat.

Les comandes a domicili van tenir molt bona acollida i, vist com augmentaven, van condicionar el magatzem per a obrir les portes al públic i vendre allí mateix els seus productes.

Així, arran de la covid-19, van saber adaptar-se i aprofitar aquesta oportunitat obrint noves formes de negoci amb la botiga física i el lliurament a domicili. Dia rere dia, es van consolidant com a botiga referent en el seu sector al municipi d’Alcanar.

Alcanar Ràdio

Butlletí Alcanar