Alcanar.cat

Formulari de cerca

Inici Ajuntament Comunicació i premsa Notícies 4 empreses citrícoles canareves participen a la Fruit Attraction 2021 en un inici de campanya incert

4 empreses citrícoles canareves participen a la Fruit Attraction 2021 en un inici de campanya incert

| Agricultura i Pesca

El sector de cítrics canareu ha participat a Fruit Attraction, la fira hortofructícola més important d'Espanya i la segona d'Europa, que s'ha celebrat a Madrid del 5 al 7 d'octubre, després de l’edició telemàtica de l’any passat.

Organitzada per IFEMA MADRID i FEPEX, la fira ha tancat la 13a edició superant totes les expectatives, i registrant l'assistència de 65.000 professionals de 110 països i la participació de 1.300 empreses de 43 països.

Malgrat el context de pandèmia, la Fira s’ha ratificat com a instrument fonamental per a una comercialització hortofructícola global i la seua capacitat de promoure les exportacions mundials del sector, sent el punt de connexió comercial de tot el conjunt de professionals que integren tota la cadena de valor i marc de la innovació del mercat.

Joan Roig, alcalde d’Alcanar, va visitar la delegació canareva al Fruit Attraction:  “Alcanar ha tornat a tenir-ne la presència més destacada amb quatre de les vint empreses catalanes: la Cooperativa Exportadora d'Agris, Vivers Alcanar, Vivers, Daniel Fontet i  Royo Fruits”. Aquestes empreses, especialitzades en producció i exportació de cítrics i planter, han participat amb el suport del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, a través de Prodeca, i sota la marca “Catalunya, on la fruita és cultura”.

Vivers Alcanar ja ha participat en set edicions de la fira i comparteix un estand més gran amb la Cooperativa Exportadora d’Agris. David Millán, cap de producció, considera que “tot i tenir menys afluència de gent que altres anys, el balanç de la fira és positiu, ja que és un retrobament de contactes i una situació que fa tornar a la normalitat i amb ganes d’iniciar nous projectes”.

Des de l’empresa Daniel Fontet també en fan una valoració positiva “ha sigut la millor fira, la gent nacional i europea amb qui hem parlat anava per feina, hem sigut eficaços a l’hora de fer nous contactes i tancar projectes. També hem constatat que les noves generacions volen una repercussió més gran de la marca, més enllà de la producció o del preu”.

Previsiblement, el volum de cítric que  es produirà aquesta temporada a Alcanar serà inferior al d’altres anys. En aquest sentit, Federico Tarazona, director de la Coopeartiva d’Agris d’Alcanar  explica que “la campanya d'enguany ha estat difícil, ja que ens trobem amb una reducció de la producció del 40% respecte a la campanya anterior. A més, hi ha problemes de qualitat a la zona d'Alcanar a causa de les fortes pedregades estiuenques i dels aiguats de l'1 de setembre”.

Tot plegat ha fet que ens trobem davant una campanya incerta on s'ha de veure com evoluciona el mercat i la qualitat del producte. “Per molt d'esforç que fiquem, la manca de quilos i de qualitat difícilment serà substituïda per un augment de preus. A això se li suma l'augment de costos de la llum, dels fertilitzants, etc.”, conclou Tarazona.

Alcanar Ràdio

Butlletí Alcanar