
Febrer 2023
8M
8M
El 8 de març fou proclamat el Dia Internacional pels Drets de la Dona per l'Organització de les Nacions Unides en 1975. Des de llavors, se celebren els avanços aconseguits al llarg de la història i es reivindica el que ens queda per arribar a la igualtat entre dones i homes en tots els àmbits de la vida.
Espanya és referent en matèria d'igualtat, el nostre marc normatiu és exemple per a molts països que ens reconeixen la ferma defensa dels drets de les dones situant-mos al cap en l'Índex Europeu d'Igualtat de Gènere.
En l'àmbit municipal, des del nostre partit, tenim el compromís de construir una societat igualitària, que garantisca els drets de totes les persones així com la participació activa en la vida local.
Intensificar els esforços en el desenvolupament de polítiques encaminades a fomentar la feina, l'empoderament i l'educació per a la igualtat d'oportunitats.
Incorporar la perspectiva de gènere en tota l'activitat local i establir una coordinació adequada entre les diverses àrees del govern local. Actualitzar els sistemes i protocols d'actuació en el desenvolupament de les polítiques d'igualtat en coordinació amb totes les entitats implicades.
Ampliar el sistema d'atenció a les víctimes de totes les formes de violència masclista envers les dones en el marc de les nostres competències, com adherir-mos al programa Viogen de l'Estat, que ja vam demanar en una moció al nostre ajuntament però ni cas, i avançar en la millora dels sistemes de detecció primerenca, situant en el centre de totes les mesures els drets de les víctimes.
Ens queda molta feina per fer encara, però sabem que cada gest compta i que tenir una societat igualitària comença en cada ajuntament, petit o gran, així que... Venim a treballar!
--------------------
Desembre 2022
ADÉU 2022
ADÉU 2022
Últim article de l’any, i seria moment de fer balanç del 2022, però no podem fer balanç d’un any que no ha passat res, que hem passat a toc de xiulet, improvisant, amb uns pressupostos prorrogats del 2021 i un altre any perdut per als ciutadans i ciutadanes del nostre municipi. Així que em limitaré a explicar-vos les dos mocions que presentem per al pròxim plenari, que esperem que es convoqui en breu i que un dels punts siguin els pressupostos del 2023.
La primera moció és per a posar el nostre granet d’arena a la lluita contra el càncer de mama, adherint-nos a la campanya solidària per la prevenció i investigació “Recicla vidres per elles” de la Fundació Sandra Ibarra. Amb motiu del Dia mundial del càncer de mama, la Fundació ha engegat per vuitè any consecutiu aquesta campanya signant un acord amb Ecovidrio, entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclatge de residus d’envasos de vidre a Espanya, pel qual, amb col·laboració amb els ajuntaments han instal·lat contenidors de vidre de color rosa per tal de recaptar fons per la investigació d’aquesta malaltia. Ja s’han instal·lat en municipis com Lleida, Blanes, Gavà, Salou, Reus, Tortosa, entre altres, i on per cada quilo de vidre reciclat, donarà 1 euro a la investigació. També vista la importància de la detecció precoç, i seguint l’exemple de comunitats autònomes com Múrcia, Andalusia i València, demanem al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya que
contempli la possibilitat d’ampliar el cribratge, tal com demana la Comissió Europea, fins als 74 anys, quan ara mateix, a Catalunya, només pots fer-te una mamografia gratuïta cada dos anys si tens entre 50 i 69 anys i com ja sabem, el càncer de mama és el tumor més freqüent en les dones i el risc de patir-lo augmenta amb l’edat.
I a la segona moció demanem a la Generalitat la implantació dels estudis universitaris de Medicina a les Terres de l’Ebre, ja que el problema que tenim és més que evident, llargues llistes d’espera, manca d’especialistes, i disposant al territori del Campus de la Universitat Rovira i Virgili, demanem que la nostra proposta, que ve del juliol del 2018, es faci efectiva.
No podíem acabar l’any d’una altra manera, treballant per totes i tots vosaltres, i en aquest cas, per la salut, que sense cap dubte és el millor desig que us enviem de part de tot l’equip del PSC. Salut i molt
bon 2023 per a totes i tots.
-----------------------
Novembre 2022
El pressupost municipal és el full de ruta de qualsevol govern per tal d'assegurar el benestar dels ciutadans i ciutadanes i les inversions que cal fer per a fer efectiu aquest benestar. Una cosa que entén tothom menys el nostre alcalde que, tot i tenir majoria absoluta, el què significa que els pot aprovar amb temps i forma, li ha importat ben poc no tenir pressupostos actualitzats i que estiguéssim tot el 2022 amb els pressupostos prorrogats de l'any anterior que res tenen a veure amb la situació actual del nostre municipi.
El pressupost municipal és el full de ruta de qualsevol govern per tal d'assegurar el benestar dels ciutadans i ciutadanes i les inversions que cal fer per a fer efectiu aquest benestar. Una cosa que entén tothom menys el nostre alcalde que, tot i tenir majoria absoluta, el què significa que els pot aprovar amb temps i forma, li ha importat ben poc no tenir pressupostos actualitzats i que estiguéssim tot el 2022 amb els pressupostos prorrogats de l'any anterior que res tenen a veure amb la situació actual del nostre municipi.
Algú pot pensar que això no ens afecta, però ben lluny de realitat, ens afecta en la vida quotidiana i en què no es veu cap perspectiva d'un futur millor. A tall d'exemple, tots els pobles de les Terres de l'Ebre de les dimensions del nostre, aquest any han pogut rebre milions d'euros dels Fons Europeus, menys el nostre perquè no pot afrontar inversions per manca de pressupost. Aquesta desídia ha fet que perdéssim un any, que sumats al de la pandèmia ja en portem tres en què un any sí, l'altre també, el nostre municipi va perden pistonada. Així, a Alcanar, les Cases i Alcanar-Platja, les coses no funcionen! Quin futur ens espera d'un govern com el que tenim que no fa més que lamentar-se i no aporta solucions? Hi ha una dita ben certa que diu: Si hi ha un problema i no el soluciones, formes part del problema, així que o hi ha un canvi o no hi ha futur.
Nosaltres estem disposats a assumir el repte que se'ns planteja, i la nostra portaveu i regidora a l'Ajuntament ha fet un pas endavant i ha acceptat ser la candidata a l'alcaldia a les pròximes eleccions municipals. Només amb ella podem recuperar aquella empenta i il·lusió que caracteritza a la nostra gent, per impulsar un projecte de poble que aglutini a tothom, per tal d'assolir una transformació social i col·lectiva basada en l'esforç, honestedat, coherència i treball al costat de les persones. Amb molta cura de tots els sectors productius, impulsant les estratègies per a la competitivitat de l'economia i de l'empresa i que tingui en compte els principis de tota la cadena de valor: la producció, la transformació i la comercialització.
-----------------------
Octubre 2022
El nostre govern, com quasi sempre, actua tard i malament, una vegada més desvia l'atenció perquè no ha fet la feina quan calia, i dona la culpa de què els nostres pagesos no puguin cremar les restes de poda al govern de Madrid, i amaga deliberadament que, la Generalitat de Catalunya té plenes competències en agricultura i que no ha fet res per solucionar-ho, tal com ha fet la Generalitat Valenciana, les Illes Balears i el Govern de Navarra, on els pagesos sí que podran cremar. En el nostre cas, hi haurà pagesos i pageses que a les finques de Vinaròs o de Sant Jordi podran cremar i a les d'aquí d'Alcanar, no.
De veritat que voleu fer creure als pagesos que la culpa és de Madrid? La moció presentada al ple en què demaneu canvis i una moratòria a la llei 7/2022 de 8 d'abril de 2022, a Barcelona podria "colar", però aquí al nostre poble, que molts tenen finques a l'altra part de riu, no ens tracteu de "tontos" perquè no ho som!
Per cert, una llei que s'ha hagut de fer perquè ve d'una ordre de la Unió Europea i els Governs de cada país fan una transposició d'aquesta, en aquest cas una llei, i les comunitats autònomes han de fer el reglament que la desenvolupen. I que incomplir-la afectaria directament els ajuts de la PAC que reben els pagesos.
Així mateix, l'alcalde hauria de saber que fer canvis en una llei té una tramitació molt llarga i que no solucionarà el problema que tenim ara mateix, alhora que sap que el govern d'ERC no ha fet res per tenir un reglament propi que ens permetria poder cremar. Bé, sí que van fer una cosa ERC en la tramitació de la llei: preocupar-se de qui cobraria l'impost de residus, però els importa ben poc la pagesia, per no tenir, no tenim ni Conselleria d'Agricultura.
Des del PSC li vam demanar que retirés aquesta moció i que en redactéssim una conjuntament tots els grups municipals en bloc, per a solucionar el problema amb la mateixa celeritat que ho han fet la Generalitat Valenciana, el Govern Balear i Navarra, però tot i la insistència no va haver manera de que es treguin la camiseta del partit i per una vegada es posessin al costat dels ciutadans i ciutadanes del nostre poble.
Només demanem a la Generalitat la màxima celeritat en l'aprovació del reglament de desenvolupament d'aquesta llei, per tal d'evitar costos i danys als pagesos i propietaris de finques agrícoles. Res més, no pot ser tant difícil quan els nostres veïns ja ho tenen solucionat, però és molt més fàcil tirar la culpa als altres i fer la política del "fuig faena fuig". Com deia el meu avi, pagès de tota la vida, "excuses de mal faener i la faena pa fer".
-----------------------
Setembre 2022
Insolvència o mala fe?
Insolvència o mala fe?
Tota la ciutadania tenim gravat a la retina aquell fatídic dia 1 de setembre del 2021, que fa que cada cop que veiem que hi ha signes de tempesta ens mirem el cel amb recel, perquè ja en portem unes quantes d’adversitats.
Aquests dies recordem amb amargura aquells moments dels quals encara tenim rastre perquè no s’han arreglat tots els desperfectes. Sabem que malauradament arreglar-ho tot costa molt, d’aquí que fins ara no haguéssim fet cap crítica al govern municipal per aquest motiu. Però si tenim en compte que l’alcalde s’ha dedicat a anar faltant a la veritat per així confondre a la gent, no ens podem callar. Les canareves i canareus, i molt menys, les casenques i casencs, no ens ho mereixem.
Uns dies enrere deien que estàvem en números rojos pel cas Turov, i ara de repent, surten unes declaracions dient que és perquè no han arribat les ajudes dels aiguats, ni les del 2018 ni les de l’any passat, culpant al Govern d’Espanya.
Les ajudes del 2018 van arribar a la Generalitat un any després, 4.200.000 euros transferia el govern d’Espanya per a Alcanar, i només n’arribaven 800.000€ perquè la Generalitat de Catalunya, per ser competència seva, va redactar un conveni que dificultava a molts de pobles a rebre aquests diners, el nostre en va ser un. Respecte a les ajudes de l’any passat, el 16 d’agost es publicava al BOE l’adjudicació d’aquestes ajudes a tots els pobles, Vinaròs per exemple, afectats, i al nostre ens toca esperar el conveni i l’adjudicació per part de la Generalitat, que si segueixen el mateix patró que el 2018, no els rebrem fins al 2024.
Li demanem al nostre alcalde que faci la seva feina i que no torni a repetir-se la història en lloc d'anar plorant i mentint pels mitjans de comunicació, perquè si les ajudes no arriben, no és culpa de l'Estat Espanyol, i ell ho sap, és únicament de la Generalitat de Catalunya, del seu partit, que és el que mana allí, així què facis respectar i faci-ho pel poble que ho necessitem.
En diverses ocasions li hem ofert la nostra ajuda, per cert, en aquells dies també, i vostè ni va respondre a l’oferiment, no sigui cosa que li prenguéssem protagonisme. Però ho continuarem fent, independentment del que vostè digui o faci, perquè oferir-li la nostra ajuda és ajudar a tots els veïns i veïnes. Ja està bé d'enganyar als nostres ciutadans i ciutadanes, senyor alcalde, ja està bé, que com he dit al principi, no ens ho mereixem!
-----------------------
Juliol 2022
L’impost sobre les centrals nuclears
L’impost sobre les centrals nuclears
En el pressupost de la Generalitat de Catalunya d’aquest any hi figura un nou impost relacionat amb les activitats de producció, emmagatzematge i transformació d’energia elèctrica d’origen nuclear, provinent de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs. Segons fons de la mateixa Generalitat aquest impost permetrà recaptar aproximadament uns 120 milions d’euros anuals.
Les comarques de l’Ebre patim una falta d’inversió per part del govern de la Generalitat, sostinguda en el temps, molt per sota de la mitjana catalana. En aquest pressupost 2022 solament hi ha prevista una inversió de 34 milions d’euros, el que suposa 175,53 €/habitant, molt lluny dels 423,84 €/h. del Camp de Tarragona, per exemple. És per aquest motiu que es fa necessari revertir aquesta situació i, per tant, aquesta és una oportunitat per retornar al territori allò que es mereix i li pertoca.
Resulta llavors, poc raonable i no gaire comprensible, que un impost que es genera a la zona i que grava els efectes ambientals en un 80%vagi a revertir en altres comarques que no són les més directament afectades, i quant a més a més, aquestes comarques nostres tenen una falta d’inversió i d’industrialització evident i indiscutible.
Aquests recursos econòmics haurien de servir per impulsar aquelles inversions que necessitem, especialment a les zones més properes a les nuclears, per assegurar la diversificació econòmica, així com la necessitat d’impulsar un pla d’industrialització que hauria de potenciar la innovació i la recerca, potenciant la creació de nous centres tecnològics a les nostres comarques.
Per tot això, al pròxim ple del nostre ajuntament, ens sumem al que demanem tots i totes les socialistes de l’Ebre: que el Govern de la Generalitat destini a les comarques ebrenques 60 milions d’euros anuals, el 50% dels recursos recaptats per aquest nou impost, i que s’impulsi un pla d’industrialització de les Terres de l’Ebre, amb calendari d’inversions i d’actuacions concretes.
-----------------------
Juny 2022
Tots i totes ja sou sabedors de la lluita que portem des del nostre partit amb la construcció del nou hospital a les Terres de l'Ebre i, durant molt de temps, només ens hem trobat amb pals a les rodes perquè el Govern de la Generalitat no volia admetre la necessitat que tenim d'aquest, ni invertir res per a que aquest projecte sigui una realitat, només ens rentaven la cara amb una remodelació de l'actual Hospital Verge de la Cinta, pareix que la cosa està canviant, i ho celebrem.
Tots i totes ja sou sabedors de la lluita que portem des del nostre partit amb la construcció del nou hospital a les Terres de l'Ebre i, durant molt de temps, només ens hem trobat amb pals a les rodes perquè el Govern de la Generalitat no volia admetre la necessitat que tenim d'aquest, ni invertir res per a que aquest projecte sigui una realitat, només ens rentaven la cara amb una remodelació de l'actual Hospital Verge de la Cinta, pareix que la cosa està canviant, i ho celebrem.
El Parlament de Catalunya va acordar, aquest passat mes de març, tal com us explicava al butlletí d'abril, impulsar la construcció del nou hospital a Tortosa en una nova ubicació que s'ajusti a les exigències actuals, que sigui respectuós amb l'entorn i amb les persones, que doni resposta a les necessitats de la Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre i que posi fi als greus problemes d'espais i accessibilitat derivats de l'actual emplaçament de l'Hospital de Tortosa Verge de la Cinta i que sigui gestionat per l'ICS.
En aquest mateix sentit, el parlament va aprovar que el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya presenti amb la major celeritat possible el projecte del nou hospital, una necessitat urgent per al territori i sobretot per a la nostra gent i que no es pot ajornar durant més temps, ja que és una estratègia per al desenvolupament econòmic i social.
Així mateix, per fi, el conseller de Salut, Argimon, ha manifestat que cal un nou hospital en un lloc diferent, perquè l'actual té limitacions de creixement futur, i té 46 anys i parts on no val la pena invertir a fons. Tanmateix, ha anunciat que es farà una inversió de 30 milions d'euros en l'actual, i ha contemplat que a partir de 2025, quan es preveu que s'hagi acabat i estigui operativa la remodelació, és quan començarà la tramitació del projecte.
Davant de tot això i donat que un equipament d'aquestes característiques comporta tota una tramitació que es pot allargar en el temps si no s'actua amb celeritat i dedicació, i a més a més queda constatat que no se solucionaran substancialment els problemes de l'actual en la remodelació prevista, la nostra lluita continua i per a aquest ple del mes de juny hem portat una moció per a que es faci efectiu de manera immediata i sense més dilacions, amb la màxima brevetat possible, la redacció del projecte constructiu del nou hospital de les Terres de l'Ebre.
-----------------------
Maig 2022
Els trastorns de la conducta alimentària (TCA) són un grup de trastorns mentals que es caracteritzen per alteracions del pensament i del comportament en relació amb l'alimentació, el pes o la figura. Les seves conseqüències es produeixen tant en l'àmbit nutricional, biològic, psicològic i social. Es poden desenvolupar patologies físiques importants i, en casos molt extrems, poden arribar a provocar la mort (ja sigui per desnutrició com per suïcidi).
Els trastorns de la conducta alimentària (TCA) són un grup de trastorns mentals que es caracteritzen per alteracions del pensament i del comportament en relació amb l'alimentació, el pes o la figura. Les seves conseqüències es produeixen tant en l'àmbit nutricional, biològic, psicològic i social. Es poden desenvolupar patologies físiques importants i, en casos molt extrems, poden arribar a provocar la mort (ja sigui per desnutrició com per suïcidi).
Afecta principalment a adolescents i dones joves, segons dades l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB) els TCA afecten majoritàriament a dones (6% de les dones en pateixen). De fet, 9 de cada 10 persones afectades, són dones, amb una mitjana d'edat de 24 anys.
El confinament que hem tingut arran de la pandèmia ha fet créixer, encara més, aquests trastorns, d'una manera més creixent especialment en l'anorèxia i la bulímia en un 27%. Les consultes ambulatòries per aquest tipus de patologia han augmentat en un 25% el 2021. Actualment, segons l'Institut Català de la Salut, més de 400.000 persones pateixen algun tipus de TCA arreu de l'Estat Espanyol, una malaltia que afecta de manera igual a tots els segments de la societat, i a tots els territoris. Aquesta malaltia a les Terres de l'Ebre ve a suposar que d'entre 800 i 1000 adolescents la pateixen.
Actualment, a la província de Tarragona, l'única unitat especialitzada en Referència de trastorns de conducta Alimentaris (URTA) està a Reus, i depèn de l'Institut Pere Mata, donant una atenció amb programes intensius i estructurals a les persones TCA.
El diagnòstic precoç i la intervenció prematura són clau i s'ha associat a un millor pronòstic. Els professionals d'atenció primària tenen un paper clau en la detecció precoç dels TCA. Les característiques d'accessibilitat, i el contacte directe i continuat amb la família fan de les consultes sanitàries un context idoni per identificar comportaments de risc. Però un cop detectat s'ha de derivar la persona a una unitat especialitzada en cas de sospitar la presència d'un TCA.
Per tot això, el nostre grup municipal, presentem per al pròxim ple una moció instant a la Generalitat a crear una unitat de TCA a les Terres de l'Ebre, totalment necessària actualment.
-----------------------
Abril 2022
El PSC exigirà al govern català la construcció d’un nou hospital a les Terres de l’Ebre, tal i com va aprovar el Parlament el 24 de
El PSC exigirà al govern català la construcció d’un nou hospital a les Terres de l’Ebre, tal i com va aprovar el Parlament el 24 de
març amb l’única abstenció d’Esquerra.
La gent de les Terres de l’Ebre vol un nou hospital i necessita un nou hospital! I no només la gent, els facultatius del mateix Hospital Verge de la Cinta, alerten de serveis al límit i sobrepassats. El centre té problemes per trobar professionals, en serveis com cardiologia, o té falta d’espais i tecnologia, com passa a l’àrea quirúrgica, que és la mateixa de fa 46 anys, per poder retallar les llistes d’espera. Aquest centre és el de referència de més de 180.000 habitants de la nostra regió sanitària. Es va construir el 1976 a 30 metres de desnivell des del centre de la ciutat i rodejat de muralles medievals, i a pesar de les ganes d’incorporar noves prestacions, la seva complexitat ho ha impedit i ha obligat a crear nous espais fent que el seu estat sigui d’obres permanents. A més a més, tots i totes coneixem de sobra els problemes que hi ha per arribar fins a l’hospital. El seu emplaçament provoca embussos on veïns, treballadors, usuaris i vehicles d’emergències queden atrapats. Una realitat que es fa cada cop més insuportable i no es veuen canvis a curt termini, ja que la construcció d’un nou hospital no tira endavant deu anys després d’aprovar-se el projecte, primer per les retallades en la sanitat pública de l’expresident Artur Mas, i ara per l’abstenció d’ERC.
Des del PSC s’han presentat mocions a tots els ajuntaments de les Terres de l’Ebre, i Consells Comarcals, per debatre i aprovar la construcció del nou hospital, però l’abstenció d’Esquerra fa que la nostra iniciativa es bloquegi. Ja tenim més que clar que la intenció de la Generalitat és la de no gastar-se ni un euro en les Terres de l’Ebre, però el passat 24 de març es va portar al Parlament on sí que va ser aprovada, i ignorar la votació del Parlament és totalment antidemocràtic, per això exigirem al govern català la construcció d’un nou hospital a les Terres de l’Ebre, perquè ens el mereixem i perquè és de justícia que el tinguem.
Estem profundament decebuts amb Esquerra, partit que presumeix de “traure’s la camiseta” pel territori, haurien d’impulsar més que ningú aquest projecte. Els polítics, si volem ser útils com a polítics, hem de pensar i mirar pel territori, bàsicament i essencialment. I, un cop més, no ho estan fent!
-----------------------
Març 2022
Al nostre article del desembre passat, explicàvem el perquè l'oposició en bloc demanava responsabilitats a l'alcalde i la dimissió del regidor de governació arran de la campanya recaptatòria del famós radar, que va afectar molts canareus i canareves, que després de la covid-19 i els aiguats de l'1 de setembre, prou ens està costant aixecar el cap.
Al nostre article del desembre passat, explicàvem el perquè l'oposició en bloc demanava responsabilitats a l'alcalde i la dimissió del regidor de governació arran de la campanya recaptatòria del famós radar, que va afectar molts canareus i canareves, que després de la covid-19 i els aiguats de l'1 de setembre, prou ens està costant aixecar el cap.
Al ple següent, o sigue, el d'aquest mes de febrer, torna a sortir el tema, evidentment, i per fi, després d'haver al·ludit tota responsabilitat a la reunió que ens van convocar amb els tècnics de l'empresa contractada i de l'ajuntament, el regidor de governació reconeix que va ser decisió seva la de realitzar aquesta campanya, afegint que si ha de demanar disculpes, les demanava.
Les disculpes a la ciutadania del nostre poble no els serveixen de res. La nostra portaveu a l'ajuntament, li va demanar que aquestes disculpes han de ser públiques i a més, acompanyades de tornar els diners de totes aquestes multes tal com va fer l'alcaldessa de Vilanova del Camí (Anoia) que va retirar 6000 multes posades per un radar polèmic, tornant l'import de les sancions de manera excepcional per la situació social que s'està vivint, per la crisi econòmica de la pandèmia, a la que nosaltres li hem d'afegir la malesa dels aiguats. A part, l'alcaldessa mantindrà el radar per reduir el risc dels vianants i perquè està en un lloc on és necessària aquesta mesura dissuasiva. Aquesta alcaldessa té clara la intenció del radar, evitar atropellaments i vetllar per la seguretat dels vianants, però el nostre regidor de governació creu que en posar un radar una setmaneta, uns dies després d'un canvi de límit de velocitat ja n'hi ha prou i ho havien de fer, segons ell.
I a tots els ciutadans i ciutadanes que van ser multats per la circumval·lació, que aquells dies el límit era 30 km/h. i ara torna a ser 50 km/h què els diem ara?
Nefasta gestió! Sr. regidor, tornin els diners a la gent del poble i una altra vegada que vulguin fotre als canareus i canareves, estudie millor com fer-ho perquè no es vegi tant el plumero.
-----------------------
Febrer 2022
Balanç en negatiu
Balanç en negatiu
A hores d'ara, quan gairebé queda un any i mig per a que finalitze aquesta legislatura, és possiblement el moment de fer balanç, i el resultat no és exactament el que esperàvem. Quan vam començar, ho vam fer amb molta il•lusió, amb ganes de treballar junt amb l'equip de govern per millorar el nostre poble i així ho va transmetre la nostra portaveu, donant suport a l'alcalde i posant-se a la seva disposició per a tot el que influeixi als nostres ciutadans i ciutadanes.
Les majories absolutes mai han sigut bones, ho sap tothom, i tot i això, confiàvem que igualment podríem treballar junts, però des de fa dos anys cap aquí, ha estat com voler travessar una paret. Vam oferir la nostra ajuda amb la pandèmia, exactament igual amb els aiguats de l'1 de setembre i l’única resposta obtinguda van ser unes declaracions del senyor alcalde dient que s'havien sentit molt sols. A part d'això, el dia a dia no ens tenen en compte per a res, fan el que volen, clar, i encara s'atreveixen a criticar quan el vot a alguna moció no és el que ells voldrien.
Pareix que se'ls ha oblidat que estem representant a una part del poble també, que no tots els ciutadans i ciutadanes van votar al seu partit, justament si estem on estem, és perquè va haver gent que va dipositar la seva confiança amb nosaltres, i només per respecte a aquesta gent, que també són veïns i veïnes, no haurien de tractar-nos ni anul•lar-nos de la manera que ho fan. L’última falta de respecte, per nombrar-ne alguna, ha estat saltar-se el ple del mes de gener, via correu del secretari, amb l'excusa de la falta de personal... els carrers cada dia més bruts també és culpa de la falta de personal, pels camins no es pot circular, el poble cada dia pitjor, el jovent sense futur...
Nosaltres ens devem a la ciutadania i la feina s'ha de fer sense excuses, i tornant al ple, i com no ha estat la primera vegada que passa, ens atrevim a pensar que aquesta és una manera més de silenciar a l'oposició, d'acumular punts per al pròxim ple i que com és ja de costum, no s'arribi al punt de precs i preguntes i així l'oposició no pot mostrar la seva feina i no cal donar tantes explicacions. El més preocupant de tot és que aquest és el seu perfil, no sé que en pensareu vosaltres, però d'un partit que és capaç de posicionar-se al costat del PP i de Vox, per votar en contra d'una reforma laboral que beneficia a milers de catalans i catalanes, nosaltres ja no esperem res de bo!
-----------------------
Desembre 2022 - gener 2021
L'oposició d'Alcanar, demana responsabilitats a l'alcalde, així com la dimissió del regidor de Governació, per les denúncies de circulació
Arran de l'entrada en vigor del decret que redueix la velocitat en vies urbanes a 30 km/h, l'Ajuntament d'Alcanar va posar en marxa una campanya de "conscienciació" consistent en contractar a una empresa perquè instal•li un radar.
Aquesta no és una mesura que afavoreixi la conscienciació, més aviat és una mesura recaptatòria, i amb un cost desproporcionat pels 7 dies que va durar quan hi ha altres mesures a emprar. El resultat de la campanya, segons el tècnic de l'Ajuntament va ser: 336 multes tramitades i 676 multes lleus que decideix no tramitar.
Davant d'aquest fet, en la sessió plenària del dia 26 d'agost, els grups de l'oposició li demanem a l'alcalde que aclareixi que és el que ha passat exactament, després que a la comissió del mes d'agost es donessin per part del regidor de governació versions contradictòries de com havia anat tot el tema de les denúncies i el perquè 900 d'elles (segons el regidor) no s'haguessin tramitat. La resposta de l'alcalde és que es faria una reunió per aclarir-ho, però va ser una fugida cap endavant per part de l'alcalde, com sempre fa, eludint tota responsabilitat.
Volem saber quin criteri tècnic ha emprat el regidor perquè les denúncies lleus no es tramitin i en quin punt de la llei s'estableixen com a lleus, donat que això ha creat un malestar i desconfiança entre la ciutadania.
Segons el regidor, ell no en sap res de res, és a dir, incompetència amb el seu deure de regidor de governació. I si estava al cas, i ara eludeix responsabilitats, pitjor encara per permetre aquesta mala praxi de tota la campanya, en un temps que no tocava (només 15 dies després d'un canvi de normativa) i que només ha servit per recaptar diners dels nostres ciutadans i ciutadanes, que amb tot el que hem passat, prou ens està costant aixecar el cap.
Per tot això, al ple del passat dijous 25 de novembre, els grups municipals de l'oposició en bloc, vam demanar la dimissió del regidor de governació i en el cas que no ho faci, demanem a l'alcalde que el cesi de totes les seves responsabilitats de forma immediata.